onsdag 13. april 2011

Din kropp mot min är en nödvändighet

Vet du att du doftar som Afrikas jord

värme
trygghet
röd ångande hetta

glödande

vet du att du smakar som himlars mjölk
att jag aldrig kan få nog
att min törst aldrig kommer släckas

vet du att smeka dig
känns som att doppa fingrarna
i ett hav av siden

lenaste

sköraste
som jag aldrig vill göra revor i

vet du att du är vackrare
än utsikt från fjället
tidig junimorgon
just innan allt vaknar till liv

när allt slumrar utan kärlek och vi

vet du att ditt hjärtas ljud
låter starkare än alla gospelkörer
än alla trummor
att ljudet det spelar för evigt dunkar i mig

ger mig livets rytm

vet du att din kropp
mot min
var tanken



i begynnelsen

sen

i
evigheten

vet du att din kropp mot min

är en nödvändighet

Johanna Sjögren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid hyggelig med en kommentar!