torsdag 6. august 2009

Kontakten med omverdenen

. . . er noe redusert for meg, da jeg av forskjellige årsaker ikke kommer meg så mye rundt. Derfor er det ekstra hyggelig når familie og kjente husker meg med et postkort (og/eller en souvenir!) Så jeg har "morahäst" fra Sverige, kalender og perlemorsmykker fra Hawaii (thanks to you, Beverly), "little spotted Kiwi" fra New Zealand (takk Lilly!),
sekkepipeblåser fra Skottland, og mye, mye mere! Fikk dette flotte postkortet i dag fra en slektning som er på ferie i de Tysk-Østerrikske alper,


Vakre Garmisch-Partenkirchen med Zugspitzgruppe, 2962 moh, i bakgrunnen:


Og så blir jeg kjempeglad for de fine takkekortene som Hilde i DBH lager og sender til meg hver gang det har vært påkrevd med litt ekstrainnsats når det gjelder livberging:

Takkekort for julegave 2008!

Dette er fra hunden Rikke, som fikk et nytt og bedre liv våren 2009.

I dag (7. august -09)fikk vi dette takkekortet fra kreative Hilde:

Forhistorien til dette finner man her.



Gamle julekort fra flere verdenshjørner:

















Fra venstre: Fra Janna, som var tolk ved det Sovjetiske verftsbesøket på slutten av 70-tallet,
fra Misr Edco Shipping i Egypt v/ing. Ibrahim Zaki (Rødehavsfergene El Arish og El Tor),
fra sponsorene/kontaktpersonene for fjernadoptivbarna i Chile,
fra Elena i Chile, som jeg var fjernadoptivmor for.


Og så knytteteppet som forsvant fra hytten vår! Kan noen hjelpe med materialer til et tilsvarende??

Noen bilder fra en sjøsetting ved BMV i Solheimsviken må jeg ogaå ta med, dette må være Jo Lønn eller Jo Birk, siden det er J.O. Odfjell sin logo i baugen:


Det var alltid stor jubalong ved sjøsetting! Nykrohnborg Skoles musikkorps stilte opp, og de ansattes familie med barn og barnebarn var velkomne. Husker en småtass som var litt bekymret for at "flasken, den gikk helt i fillebiter"!

1 kommentar:

  1. Det er så kjekt at det finnes ildsjeler som deg Randi. Tusen hjertelig takk for all hjelpen du har gitt meg og de andre dyrene;-)
    Ps hils Perrex, jeg synes han var en stilig tøffing!
    Rikke og matmor

    SvarSlett

Alltid hyggelig med en kommentar!